mandag 28. januar 2008

Sagt om Bibelen.


  • Det er umulig å lede verden uten Gud og Bibelen. (George Washington)
  • Personer er ikke motstandere av Bibelen fordi den motsier seg selv, men fordi den motsier dem. (Ukjent).
  • Det nye testamentet er den største boka som verden noen sinne har kjent til. (Charles Dickens)
  • Jeg har gjort en pakt med Gud at han verken sender meg syner, drømmer, ikke en gang engler. Jeg er fornøyd med Den hellige skrift som gave. Den gir meg mer enn nok instruksjoner og alt det jeg trenger i dette livet og det kommende. (Martin Luther).
  • Folk flest har problemer med de delene av Bibelen som de ikke forstår. Jeg har problemer med de delene jeg forstår. (Mark Twain)
  • Bibelen vil holde deg unna synd, eller så vil synd holde deg unna Bibelen. (D.L. Moody)
  • Bibelen er ikke bare en bok, men et levende vesen, med kraft til å overmanne alle som står den imot. (Napoleon Bonaparte).
  • Mellom Bibelens to permer finnes svaret på alle de problemer som mennesker møter. (Ronald Reagan)
  • - Et århundre til, og det vil ikke finnes noen bibel. (Voltaire)

Ingen kommentarer: